I Love You 300KM

By Zulasri Ashaari - December 01, 2019





Sudah menjadi kebiasaan, setiap company, Audit Department adalah department yang paling dibenci. Sangat terkesan bila cara layanan yang diberikan sangat berbeza. Ada yang layan secara baik, tidak kurang juga menunjuk muka geram dan gelisah. Banyak persoalan yang bermain di minda. Berapa kerugian akan ditanggung? Berapa yang perlu dibayar? Ternyata auditor datang ke department tersebut memberi kesan kepada staff department lain. 

  1. Jauh perjalanan, luas pemandangan. Begitu lah yang boleh digambarkan untuk seorang juruaudit. Semenjak menjadi juruaudit beberapa bulan dahulu, perjalanan 300km sehari bukan lagi menjadi satu masalah.
  2. Banyak tempat yang di kunjung, ada yang maju, ada yang sedikit mundur dan paling penting, setiap tempat atau daerah dijunjung, pelbagai jenis makanan yang aku sendiri tak pernah tahu. Begitulah Malaysia, yang mempunyai banyak jenis makanan.
  3. Lawatan setiap Outlet menambah lagi kenalan di setiap daerah yang dilawati. Ada yang mesra, ada yang masam dan tidak kurang juga yang buat tak tahu. 
Apa pun pekerjaan anda, buatlah secara ikhlas. Walaupun masa pekerjaan kita 8 jam, dengan 8 jam yang ada kita mampu membuat satu perubahan yang memberi impak yang baik buat company dan diri sendiri. Insyaaallah

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Kritikan Seorang Engineer Bertauliah