Program Outreach Kolej Vokasional ke Sekolah Harian

By Zulasri Ashaari - September 24, 2020

Tahun ini merupakan tahun pertama aku keluar sebagai seorang Guru Vokasional. Kalau sebelum ni, keluar buat lawatan kedai ke kedai. Sekarang dah tukar menjadi sekolah ke sekolah. So, pada minggu ini, aku ditugaskan untuk membuat sedikit taklimat mengenai promosi kemasukan ke Kolej Vokasional. Tujuan program ini diadakan adalah untuk mempromosikan Kolej Vokasional kepada pelajar tingkatan 3 untuk kemasukan 2021.

Apa yang menarik perhatian aku ialah, bila jadual dikeluarkan oleh pihak pentadbiran, nama aku tersenarai untuk membuat taklimat di sekolah lama aku. Fuhhhh dia punya excited tak terkata. Dulu akau masih ingat lagi kenakalan aku disekolah. Sempat juga bertemu dengan guru-guru yang pernah mengajarku dulu. Syukur mereka masih sihat dan masih mengenali aku. Aku ditugaskan untuk menjalankan program ini si SMK Sanzac, SM St Francis Convent KK, Maktab Sabah dan SM St Michelle Penampang.

Zulasri : Dulu time sekolah nakal teruk juga kata cikgu lama. Hahaha

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Kritikan Seorang Engineer Bertauliah