HOT AIR BALLOON FIESTA 2016

By Zulasri Ashaari - March 17, 2016

Hot Air Ballon Fiesta merupakan program yang sering diadakan di Malaysia. Keunikan dan kemeriahan pesta ini menarik minat pelancong dan golongan muda untuk datang mencuba sendiri menaiki belon ini. Aku pun tidak terkecuali, minggu lepas aku datang ke Putrajaya semata-mata untuk mencuba dan mengambil pengalaman menaiki benda ni. Banyak pakej yang ditawarkan oleh mereka mengikut jenis belon dan masa menaiki belon tersebut. Aku ambil yang paling murah je iaitu RM30 dimana ia merangkumi pas masuk menaiki belon dan breakfast. Memandangkan aku datang petang, breakfast tidak disediakan. Pas masuk biasanya valid selama sebulan. Jadi bolehlah guna bila-bila masa selagi pesta ni masih di Malaysia. Masa yang diberi untuk berada diatas hanya 10 minit dimana kita boleh menikmati pemandangan dan info serba sedikit mengenai penghasilan hot air balloon ni.

 Pintu utama bagi Skyrides untuk ballon RM30

















2 ORANG GADIS YANG BANYAK MEMBANTU DALAM MENJAYAKAN PERJALANAN AKU DAN AMMAR ! THANKS WANY DAN BOSS ! HEHE

Berkenalan pula dengan geng Boss dan Wany. Tak silap Geng MMS. Haha Syafiq dan awek sorang tu dah lupa namanya. haha
Nak menunggu naik belon tu bukan main lama lagi. Selpie sikit.





 
Akhirnya selesai perjalanan untuk menaiki belon.

Abaikan apa yang aku makan sepanjang berada disana. Hahaha


ZULASRI : Thanks to Wany & Boss sebab sudi bawa kami jalan-jalan sampai pukul 2 pagi.. hehee




  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Kritikan Seorang Engineer Bertauliah