Blogger Suka Mencuri Entri Orang Lain


Semenjak menyambungi alam pembelajaran ni, masa yang diperuntukkan untuk blogging semakin sedikit. Sebagai seorang penulis blog separuh masa apabila menyambung pengajian, pelajaran adalah yang harus dititik beratkan. Maka kerja sebagai penulis harus diberhentikan sementara waktu. Tapi ini bukan bermakna aku tidak akan menulis langsung. Tetapi mungkin aku tidak akan dapat update blog selalu.



Jujur saya katakan apabila mula berhenti menulis dalam satu jangka masa yang agak lama , seorang penulis blog seperti saya perlukan satu suntikan motivasi untuk terus menulis. Untuk memotivasikan diri ini, aku akan menulis berdasarkan pengetahuan dan pengalaman yang aku miliki. Sungguhpun pembaca tidak berminat dengan isi kandungannya, sekurang-kurangnya ia lebih baik daripada menulis tanpa pengetahuan dan hala tuju.

Dan antara yang paling bagus yang dicadangkan daripada salah seorang pemilik Malaysia Best Blog 2015. Blogger harus pandai mencuri entri orang lain. Walaupun ayat ini menyuruh anda untuk mencuri ia bukanlah bermaksud mencopy paste artikel mereka keseluruhanya. Anda harus bijak mengolah dan membincangkan kembali artikel yang mereka tulis. Manalah tahu kemungkinan besarnya artikel anda yang akan mendapat view dan ranking yang lebih baik daripada artikel asal mereka. Siapa tahu kan?

Dengan cara ini, anda dapat mengasah lagi bakat anda dalam bidang penulisan. Sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Itu la ilmu, walau setua mana pun kita, kita harus berilmu.

ADMIN : Sekarang cuti semester. Boleh lah layan youtube balik.hehehehe


JOM TERJAH STORY INI PULA :



1 comment:

  1. Tetap Semangat...
    Pada akhirnya pengalaman itu membawa kepada kompetensi dan memampukan anda membuat lebih sedikit kesalahan. Akibatnya, ketakutan anda menjadi bosan menemui anda, ketakutan menjadi kurang melumpuhkan, tetapi seluruh proses mematahkan lingkaran ketakutan dimulai dengan TINDAKAN. Anda harus menangani perasaan anda, jangan menunggu emosi positif untuk membuat Anda bergerak maju.

    ReplyDelete

Kritikan Seorang Engineer Bertauliah