Kenapa BR1M belum masuk?

Assalammualaikum & Salam Perpaduan sahabat yang dikasihi sekalian


Mesti happy ni kan sebab BR1M sudah masuk? Gunakan Br1M tu dengan sebaik mungkin ya. Almaklumlah, harga barang makin naik sekali gus menyebabkan kos sara hidup kita ni semakin tinggi. Mana nak bayar rumah,kereta,yuran sekolah dan lain-lain lagi. Aku faham semua tu sebab aku sendiri bukan dikalangan orang yang berada ( kaya ).

Didalam kegembiraan orang yang dapat BR1M, terdapat juga sekumpulan rakyat Malaysia yang masih belum mendapatkan bantuan tersebut sehingga kehari ini.Termasuklah aku sendiri. Tahun ni aku nak masuk 22 Tahun. Sepatutnya aku layak untuk mendapat BR1M untuk individu bujang. Hasil daripada kajian melalui blog orang lain dan bertanya sendiri ke Pejabat LHDN, aku telah mendapat beberapa info untuk dikongsikan bersama.

Sebab BR1M belum  masuk


  • Maklumat yang telah diberi melalui Online sedang disiasat kesahihan dokumen tersebut. 
  • BR1M anda masih dalam proses ( Paling lewat 17 mac 2014 )
  • Masalah sistem
  • Maklumat tidak diperolehi
Sesiapa yang belum mendapat BR1M melalui Bank, kemungkinan bantuan anda masih dalam proses. Dan proses tersebut akan berakhir 17 Mac ini. Sesiapa yang masih belum mendapat bantuan tersebut pada 17 mac, anda boleh membuat rayuan. Rayuan akan di update kemudian. Untuk memastikan status kelayakan anda, boleh lah datang sendiri ke pejabat LHDN yang berdekatan anda.

ADMIN : Kita hanya nak menuntut Hak kita. 

No comments:

Post a Comment

Kritikan Seorang Engineer Bertauliah