Si Gadis ting-ting meminta beras

Assalammualaikum dan Salam Sejahterah


Hari ku bermula seperti biasa dimana aku kena tolong ayah aku menjaga restoran di sekitar KK. Kerja yang aku kena lakukan sepanjang hari setelah tamat belajar. 

Hari ini suasana "Lorong" agak sedikit sunyi kerana kononnya ada operasi daripada pihak berkuasa. Jadi kebanyakan gadis ting-ting akan berehat di rumah masing-masing. Bisnes kami agak slow sedikit semenjak mereka-mereka ni tidak bekerja. 

Petang tadi, muncul 2 orang baru ( sebenarnya orang lama dah cuma agak lama mereka tidak muncul ) untuk bekerja sebagai gadis ting-ting dikawasan ini. Yang tak bestnya, yang sorang ada sedikit berlagak lah. Sudah lah baru nak mulakan kerja, dia buat onar pula di restoran aku. Siap minta beras lagi untuk dijadikan snek petang diorang. Mula-mula tu aku bagi lah atas dasar sesama kenalan. Tapi diberi betis dia nak paha pula, dan itu membuatkan aku sedikit naik angin. Mereka ingat restoran ni nenek mereka punya?.Aku dengan berang nya pun tak membagi tu beras. Bukan kedekut, tapi ini kan bisnes. Mana boleh minta sesuka hati diorang. Sedangkan aku sendiri pun tak pernah minta apa-apa daripada mereka, kenapa aku kena kasih mereka apa yang diminta? kan kan kan ?  Hahaha.

ADMIN : Psttt ! Semenjak minyak dah naik harga ni, semua pun kena lah berkira kan ? haha



4 comments:

  1. Gadis ting-ting.. Ahaha. Cute juga gelaran tu, lol. Tp knp bh mreka minta beras? :O Bukan jadi gadis tingting itu pocket full ka? Hikss

    ReplyDelete
  2. Pst.. Letak shotubox laa, senang mau chaaaaaaaaaat :D Hehehehh

    ReplyDelete

Kritikan Seorang Engineer Bertauliah