Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2012

Tiga Sikap Yang Membuatkan Wanita Nampak Hodoh

Assalamualaikum warahmatullah,
Pernahkah anda melihat wanita yang terlalu cantik, sempurna segala zahirnya, anggun bergaya dengan kosmetik dan perhiasannya bak supermodel? Bukan hanya lelaki yang suka memandang, bahkan sesama perempuan juga tertarik melihat penampilan yang sedap dipandang. Tetapi sayangnya, setelah anda mengenali hati budinya, dia sungguh berbeza luaran dan dalaman. Luaran amat memukau, manakala dalaman pula sungguh memeranjatkan!

Lelaki yang hidung belang memang tidak ambil kisah tentang keperibadian seorang wanita. Apa yang penting buat mereka adalah seksi dan boleh memuaskan nafsu keji mereka. Tetapi, lelaki sejati yang beriman tidak akan sanggup mengambil isteri seorang wanita yang jahil, busuk hati dan kesat lidah sebagai pendamping hidup.

Ada pula yang mengambil risiko cuba-cuba untuk nasib, manalah tahu si jelita ini boleh berubah perangainya suatu hari nanti, tapi nahas pula yang diperolehi, habis beribu ringgit melabur supaya isteri berubah, tetapi tidak juga be…

Download Adam & Hawa Drama

SALAM
Hi semua , Korang selalu tak tengok drama Adam dan Hawa kat TV tu ? Zul xpenah tengok pun cerita ni .. Tak tau lah pulak kalau drama ni syok. Tp ada sorang kawan Zul kat Bowling tu suka sangat dengan cerita ni, tak tau la pasal pa. Mungkin pasal cerita nya menarik atau pun sebab AARON AZIZ ? haha.. Ok Biar Zul cerita sikit pasal Drama ni , mana lah tau korang pun tak penah tengok mcm Zul kan ?  ( sebenarnya copy paste je kat Mr.GOOGLE Hihihi )
Adam dan Hawa Astro Mustika HD
Adam dan Hawa mengisahkan mengenai Ain Hawani atau Hawa, seorang remaja lepasan SPM yang berkerja sementara sebagai guru tadika di taman didikan kanak-kanak milik kakak kepada Adam Mukhriz.
Hawa dan Adam telah berkenalan dan akhirnya berkawan. Adam seorang lelaki kacak dan playboy yang bekerja sebagai juruterbang. Pada suatu hari Hawa dan Adam telah ditangkap basah selepas difitnah oleh seseorang yang mempunyai perasaan dengki terhadap hubungan mereka.

Hawa bagaimana pun tidak dapat boleh menerima ketentuan apab…

Petua Islam Untuk Pemakaian Cincin

ASSALAMMUALAIKUM RAKAN-RAKAN TERSAYANG SEKALIAN
Rasanya lama dah kan Zul tak update ni blog . Sory sangat-sangat. Semenjank masuk semester 5 ni , makin banyak kerja yang perlu Zul lakukan. Sampai tiada masa untuk ber blog. Yang dah follow tu , Terima kasih Daun keladi Zul ucapkan. Semoga kita dapat mengeratkan lagi hubungan persahabatan kita. Ye tak ? Panjang juga kata-kata saya hari ini, tanpa bercakap panjang, hari ini Zul nak SHARE Petua Memakai Cincin Dalam Islam.

Nasihat Nabi Muhammad s.a.w kepada Saidina Ali sesudah Saidina Ali berkahwin dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan Nabi Muhammad berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin, pakailah di jari:

1. Jari manis
2. Jari kelingking (anak jari)

Jangan memakai pada jari tengah dan jari telunjuk. Nabi Muhammad s.a.w. melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.. Petua ini adalah untuk lelak…

18 sebab kenapa manusia dirasuk jin

‎18 sebab kenapa manusia dirasuk jin
sumber : imam Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, Selangor, Ustaz Ahmad Dasuki Abd Rani

1. Apabila manusia meringankan solat dan tidak mentaati perintah Allah.
2. Terdapat alat muzik atau alat melalaikan didalam rumah
3. Meninggikan suara dalam bilik air
4. Menangis dan merintih sebelum tidur
5. Membuang air panas ke dalam bilik air
6. Melompat tinggi tanpa membaca Bismillah
7. Memasuki tempat gelap yang ditinggalkan
8. Perasaan terlalu takut dan terlampau gembira, seperti ketawa berlebihan
9. Selalu bertengkar suami isteri
10. Terlampau marah
11. Mengikut hawa nafsu
12. Terdapat gambar lukisan manusia dan anjing di dalam rumah
13. Terdapat lambang salib pada lantai, sejadah atau langsir
14. Menghadiri majlis yang melekakan tanpa menyebut kalimah Allah
15. Perempuan suka bersolek
16. Berlaku sihir perjanjian di antara jin dan tukang sihir
17. Jin jatuh cinta pada manusia
18. Suka membaca buku cerita hantu dan buku berunsur sihir.