Cara Nak Guna Ctrl + F



Eh , apa function Ctrl F ehh ?
Ada yang tahu , and ada jugak yang tak tahu !
Orait , kali ini , MD kasi tawu , kepada sesiapa yang tak tahu tuh , ok ? :)
Macam ni .. Ctrl + F tuh ,
berfungsi untuk memudahkan korang cam mana nak cari kod dekat Edit Html
... Ok , MD boleh kasi cara cam ne nak buat .
Tengok contoh gambar dekat bawah ini ok ? :)


(Kalau tak jelas , boleh klik pic di atas )


1. Korang klik Design
2. Tekan Edit Html
3. Tick Expand Widget Templates ( bagi kod yang harus "TICK")
4. Paste kan korang nye kod yang perlu dicari5. Bila korang paste , automatik akan " ter-highlight" warna hijau or kelabu.

No comments:

Post a Comment

Kritikan Seorang Engineer Bertauliah