Monday, May 28, 2012

RAHSIA TERSEMBUNYI PADA SOLAT LIMA WAKTU





Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam. Fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi.

Waktu Subuh

Pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh. Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi. Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki.

Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) - dalam erti kata lain jaga daripada tidur. Di sini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat diawal waktu.

Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum. Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud. Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.

Waktu Zuhur

Warna alam seterusnya berubah ke warna hijau (isyraq & dhuha) dan kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu Zohor. Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman. Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan. Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya. Orang yang tengah sakit perut ceria tak?

Waktu Asar

Kemudian warna alam akan berubah kepada warna oren, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif. Rahsia warna oren ialah kreativiti. Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah (tidur la tu ). Dan jangan lupa, tenaga pada waktu Asar ni amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita. Nak subur? Sila segerakan solat Asar anda!

Waktu Maghrib

Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah. Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam. Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita. Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah keyakinan, pada frekuensi otot, saraf dan tulang.

Waktu Isyak

Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna Indigo dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan. Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian di mana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak. Mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam kegelisahan. Alam sekarang berada dalam Kegelapan dan sebetulnya, inilah waktu tidur dalam Islam. Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta di mana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan.

Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan seterusnya ungu di mana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus. Tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam Islam waktu ini dipanggil Qiamullail.

Begitulah secara ringkas perkaitan waktu solat dengan warna alam. Manusia kini sememangnya telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini dan inilah faktor adanya bermacam-macam kaedah meditasi yang dicipta seperti taichi, qi-gong dan sebagainya. Semuanya dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh.

Kita sebagai umat Islam sepatutnya bersyukur kerana telah di'kurniakan' syariat solat oleh Allah S.W.T. tanpa perlu kita memikirkan bagaimana hendak menyerap tenaga alam ini. Hakikat ini seharusnya menginsafkan kita bahawa Allah S.W.T. mewajibkan solat ke atas hambanya atas sifat pengasih dan penyayang-Nya sebagai pencipta kerana Dia tahu hamba-Nya ini amat-amat memerlukannya. Adalah amat malang sekali bagi kumpulan manusia yang amat cuai dalam menjaga solatnya tapi amat berdisiplin dalam menghadiri kelas taichinya. 

COPY FROM HIDUP KERANA MU


Tekan  Untuk menambahkan Tabung Mr. Dracula  ( clik secara ikhlas ) 


-------------------------------------------------------------------------------------------------
TEKAN UNTUK LEBIH INFO

Sunday, May 20, 2012

Efek Bintang Angkasa Pada Blog


Demo:

korang boleh cuba efek ni untuk tema blog ala-ala star wars ;) Caranya:

1) Sign in akaun blogger

2) Dashboard >> Design >> Page Element >> Add A Gadget >> Html / Javascript

3) Copy dan paste kod di bawah pada ruang Html / Javascript tadi:
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
var speed=33; // lower number for faster
var warp=3; // from 1 to 10
var stars=100; // number of stars
var colour="#66FF66"; // colour of stars
var position=0; // set to '-1' for stars to appear behind text on page

/****************************
* Star Warp Effect *
* (c) 2005 mf2fm web-design *
* http://www.mf2fm.com/rv *
* Tutorial by Polskahackrew *
****************************/
var i;
var strs=new Array();
var strx=new Array();
var stry=new Array();
var stdx=new Array();
var stdy=new Array();
var swide=800;
var shigh=600;
warp/=100;
window.onload=function() { if (document.getElementById) {
var b, s, temp;
set_width();
b=document.createElement("div");
s=b.style;
s.position="absolute";
s.zIndex=position;
b.setAttribute("id", "bod");
document.body.appendChild(b);
set_scroll();
for (i=0; i<stars; i++) {
strs[i]=document.createElement("div");
strs[i].style.backgroundColor=colour;
strs[i].style.overflow="hidden";
strs[i].style.position="absolute";
stdy[i]=Math.random()*4-2;
stdx[i]=Math.random()*6-3;
temp=Math.random()*100;
strx[i]=swide/2+temp*stdx[i];
stry[i]=shigh/2+temp*stdy[i];
if (Math.abs(stdx[i])+Math.abs(stdy[i])>2.66) {
strs[i].style.width="2px";
strs[i].style.height="2px";
}
else {
strs[i].style.width="1px";
strs[i].style.height="1px";
}
b.appendChild(strs[i]);
}
setInterval("warp_drive()", speed);
}}

function warp_drive() {
for (i=0; i<stars; i++) {
stry[i]+=stdy[i];
strx[i]+=stdx[i];
stdx[i]*=1+warp;
stdy[i]*=1+warp;
if (stry[i]>0 && stry[i]<shigh-3 && strx[i]>0 && strx[i]<swide-3) {
strs[i].style.left=Math.floor(strx[i])+"px";
strs[i].style.top=Math.floor(stry[i])+"px"
}
else {
strx[i]=swide/2;
stry[i]=shigh/2;
stry[i]+=stdy[i]=Math.random()*4-2;
strx[i]+=stdx[i]=Math.random()*6-3;
if (Math.abs(stdx[i])+Math.abs(stdy[i])>2.66) {
strs[i].style.width="2px";
strs[i].style.height="2px";
}
else {
strs[i].style.width="1px";
strs[i].style.height="1px";
}
}
}
}

window.onresize=set_width;
function set_width() {
if (typeof(self.innerWidth)=="number") {
swide=self.innerWidth-13;
shigh=self.innerHeight-13;
}
else if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
swide=document.documentElement.clientWidth;
shigh=document.documentElement.clientHeight;
}
else if (document.body.clientWidth) {
swide=document.body.clientWidth;
shigh=document.body.clientHeight;
}
else {
swide=800;
shigh=600;
}
swide-=2;
shigh-=2;
}

window.onscroll=set_scroll;
function set_scroll() {
var sleft, sdown;
if (typeof(self.pageYOffset)=="number") {
sdown=self.pageYOffset;
sleft=self.pageXOffset;
}
else if (document.body.scrollTop || document.body.scrollLeft) {
sdown=document.body.scrollTop;
sleft=document.body.scrollLeft;
}
else if (document.documentElement && (document.documentElement.scrollTop || document.documentElement.scrollLeft)) {
sleft=document.documentElement.scrollLeft;
sdown=document.documentElement.scrollTop;
}
else {
sdown=0;
sleft=0;
}
var s=document.getElementById("bod").style;
s.top=sdown+"px";
s.left=sleft+"px";
}
// ]]>
</script>
Nota:
66FF66 - warna bintang. Tukar kepada kod warna yang korang suka. Rujuk kod warna di bawah.
( untuk paparan lebih besar, klik di sini)


4) Lastly, klik save dan lihat hasilnya.

Selamat mencuba! :)


Tekan  Untuk menambahkan Tabung Mr. Dracula  ( clik secara ikhlas ) 


-------------------------------------------------------------------------------------------------
TEKAN UNTUK LEBIH INFO

Freebies Muslimah




Halo semua !! selamat pagi !

Apa khabar semua para pengunjung dan pengikut Mr. Dracula ? sihat tak ? harap semua sihat-sihat ja lah ye.

Hari ini Mr. Dracula nak SHARE sesuatu yang orang lain kasih free untuk Korang . Tuuu kat bawa tu , amcm ? Cute x ? korang boleh lah gunakan gambar-gambar comel tu untuk buat header ke , banner ke atau apa-apa je yang terlintas kat fikiran korang ok ?


p.s : ucapkan terima kasih kepada pemberi :)


Tekan  Untuk menambahkan Tabung Mr. Dracula  ( clik secara ikhlas ) 


-------------------------------------------------------------------------------------------------
TEKAN UNTUK LEBIH INFO

Wednesday, May 02, 2012

Hukum mewarnakan rambut dalam Islam




Islam adalah agama yang mementingkan kebersihan dari kecantikan. ini selaras dengan sabda nabi SAW yang bermaksud : “Sesungguhnya Allah itu cantik dan sukakan kecantikan dan ia bersih dan sukakan kebersihan“.

Oleh yang demikian, perbuatan mewarnakan rambut selain daripada warna hitam adalah harus dengan syarat pewarna tersebut tidak mengandungi bahan-bahan najis dan telap air serta tidak bertujuan untuk menunjukkan kecantikan kepada orang lain.

Ulama telah bersepakat mengharuskan mencelup warna rambut dari warna hitam ke warna lain seperti merah dan lain-lain, samada dengan inai dan apa jua pewarna yang dibenarkan syarak. Mereka semua berdalilkan dengan hadith-hadith riwayat An-Nasaie, At-Tirmidzi, Ahmad, dan Muslim.

Hampir kesemuanya mempunyai sanad hasan dan shohih dengan perawi yang thiqah. Bagaimanapun ia diikat dengan syarat berikut :-

1- Pewarna tersebut bukannya jenis yang kekal, jika tidak ia dikira mengubah ciptaan Allah SWT yang diharamkan.
2- Menggunakan pewarna yang suci dan halal.
3- Tidak mengakibatkan mudarat terhadap kesihatan individu. Seperti Kanser, kekeringan rambut dan merapuhkannya, atau alergik ataupun mudarat terhadap janin akibat bahan kimia pewarna tadi.
4- Memutihkan rambut iaitu dengan mengikis warna hitamnya dengan tujuan utk menghasilkan warna baru rambut yang lebih cantik, adalah makruh. kerana ia menukar ciptaan asal Allah.

HUKUM MENCELUP UBAN PUTIH KE HITAM

Ulama telah berbeza pandangan dalam hal ini seperti berikut :-

1. Makruh
Ia adalah pandangan Mazhab Maliki, Abu Hanifah, sebahagian ulama Syafie seperti Imam Ghazali, Al-Baghawi.
Tetapi kiranya ia dibuat untuk tujuan menakutkan musuh di dalam peperangan ia adalah HARUS.
Dalil mereka :
a) Sabda Nabi SAW : “Tukarlah ia (warna rambut, janggut & misai ) dan jauhilah dari warna hitam” (Shohih Muslim)
b) Berkata Ibn Umar ra : “Kekuningan pewarna para mukmin, kemerahan pewarna para Muslimin, Hitam pewarna puak Kuffar” (Riwayat At-Tobrani, Al-Haithami)
c) Nabi SAW bersabda : “Barangsiapa yang mewarnakan rambutnya dengan warna hitam, nescaya Allah akan menghitamkan wajahnya di akhirat kelak” (Al-Haithami, bagaimanapun Ibn Hajar berkata seorg perawinya agak lemah, bagaimanapun rawi tersebut diterima oleh Imam Yahya Mai’en dan Imam Ahmad)
d) Dalil aqal, ia dikira suatu penipuan.

2. Haram
Ia adalah pandangan Mahzab Syafie. Dikecualikan kiranya utk jihad. Mereka berdalil dengan dalil kumpulan pertama tadi.

3. Harus tanpa Makruh
Ia adalah pandangan Imam Abu Yusof dan Ibn Sirin.
Dalil mereka :

a) Sabda Nabi SAW : “Sebaik-baik pewarna yang kamu gunakan adalah warna hitam ini, ia lebih digemari oleh isteri-isteri kamu, dan lebih dpt menakutkan musuh” (Riwayat Ibn Majah, bagaimanapun ia adalah hadith Dhoif)
b) Diriwayatakan bahawa sahabat dan tabi’ein ramai juga yang mewarnakan rambut mereka dengan warna hitam. Antara Sa’ad, ‘Uqbah bin ‘Amir, Az-Zuhri dan diakui oleh Hasan Al-Basri. (Lihat Fath al-Bari, Majma’ az-Zawaid dan Tahzib al-Athar oleh At-Tabari)
Suka disebutkan di sini setiap mazhab mempunyai dalil masing-masing yang tidak dpt disebutkan kesemuanya di sini, demi meringkaskan tulisan ini.

Kesimpulan Hukum

Akibat terdapat zahir hadith dan athar yang bertembung antara satu sama lain, maka fuqaha mengambil jalan membuat takwilan bagi menggabungkan hadith-hadith ini. Ia seperti berikut :

a) Hadith larangan adalah menujukan kepada larangan penipuan umur yang tua akibat tua dan uban maka dihitamkan bagi kelihatan lebih muda. Tidak kira dari kalangn lelaki mahupun perempuan. Ia dilarang oleh Islam.
b) Adapun hadith yang mengharuskan adalah dalam keadaan dan sebab2 yang diiktiraf oleh syarak, seperti perang bagi menakutkan musuh, ataupun ia tidak mengandungi unsur penipuan, seperti merawat penyakit dan lain-lain.

Tekan  Untuk menambahkan Tabung Mr. Dracula 


-------------------------------------------------------------------------------------------------
TEKAN UNTUK LEBIH INFO



Tuesday, May 01, 2012

Rahsia Kaabah Yang Menakjubkan






Mekah merupakan tanah suci bagi umat Islam di mana berdirinya sebuah struktur hebat iaitu Kaabah yang menjadi tidak, lambang dan panduan qiblat untuk semua umat Islam di seluruh dunia. Berikut adalah perkara tentang Kaabah dari sudut sains yang tidak diketahui ramai.

1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.

2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.

3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.

4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi.

5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.

6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.

7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong



Tekan  Untuk menambahkan Tabung Mr. Dracula  ( clik secara ikhlas ) 


-------------------------------------------------------------------------------------------------
TEKAN UNTUK LEBIH INFO




[Kisah Tauladan] Allah Tidak Wujud??


Ada seorang lelaki pergi ke kedai gunting rambut utk menggunting rambut dan janggutnya. Apabila tukang gunting rambut itu memulakan tugasnya, mereka pun berborak dan bercakap mengenai banyak perkara. Tapi bila mereka mula berbicara mengenai Allah, Tukang gunting rambut itu pun berkata,” saya tak percaya Allah itu wujud.”

”Kenapa kamu kata begitu?” tanya si lelaki tadi.
”Cuba kamu keluar di tengah jalan itu dan tunjukkan pada saya bahawa Allah Itu wujud. Kalau betul Allah wujud, kenapa ramai sangat orang sakit kat luar tu? Kenapa masih ada kanak-kanak yang terbiar? Kalau betul Allah wujud, dah tentu tiada kesakitan dan keperitan hidup dalam dunia ni. Saya tidak dapat bayangkan Allah yang maha penyayang boleh membenarkan semua ini berlaku”.
Si lelaki itu pun berfikir sejenak. Tapi dia tidak memberi sebarang Jawapan kerana tidak mahu memulakan pertengkaran. Selepas tukang gunting itu menghabiskan tugasnya, si lelaki tadi pun pergi. Selepas beberapa langkah,si lelaki tadi ternampak seorang lelaki berambut panjang, selekeh, kotor dan janggut tidak terurus. Si lelaki tadi pun berpatah balik dan pergi semula ke kedai gunting rambut tadi dan berkata,
”Kamu tahu tak yang sebenarnye tukang gunting rambut juga tidak wujud?”
”Kenapa kamu kata mcm tu? Sedangkan saya baru sahaja selesai gunting rambut kamu tadi”..kata tukang gunting rambut tersebut.
”Tidak!” kata si lelaki tadi.”kalau tukang gunting rambut wujud, dah tentu tidak ada orang yang berambut panjang tidak terurus dan kotor serta janggut yang panjang dan kotor macam lelaki di tepi jalan itu”.
”Ah! tukang gunting rambut memang wujud! Lelaki tu jadi macam tu sebab dia tidak datang pada saya untuk menggunting rambutnya!” kata Tukang gunting rambut.
”Tepat sekali!”. Kata si lelaki tadi.
”That’s the point!. Allah juga wujud. Itulah yang terjadi (keperitan & Penderitaan) jika manusia tidak mengingatinya dan kembali padanya untuk memohon pertolongan.”
Wallahualam..

Tekan  Untuk menambahkan Tabung Mr. Dracula  ( clik secara ikhlas ) 


-------------------------------------------------------------------------------------------------
TEKAN UNTUK LEBIH INFO


10 nasihat untuk orang bercinta






Assalamualaikum..
Wahai sahabat seakidahku.,Dengarlah pesananan ini:

1. Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan ‘si dia’.

2. Bercintalah kau dengannya sekadar sahaja.Kelak mungkin ‘si dia’ bukan jodoh untukmu.

3. Jika kau ingin berbahagia seumur hidup,tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum engkau berhak menjadi milik ‘si dia’.

4. Jika engkau menyintainya,binalah asas perkahwinan dengan tidak melanggar syariat-Nya.

5. Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu,yang hakikatnya adalah selepas kau diijabkabulkan.

6. Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik dalam untukmu,maka engkaulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara berdating,cukuplah sekadar engkau tahu apa yang perlu kau tahu.

8. Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.

9. Jika engkau masih belum bercinta,tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.

10. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima di sisi Allah,kelak Allah akan tarik kebahagiaan darimu.